De laatste dagen op Lombok

15 oktober 2016 - Lombok, Indonesië

Donderdag 13 oktober:
Na weer een lekker ontbijt gaan we met Aris, Acok en Alpan naar Selong een grote stad. We kopen sjablonen inkt en t-shirts zodat de jongens van de Kompak shirts kunnen bedrukken en deze kunnen verkopen. De eerste order 5 shirts met logo van de powerjungle van Lombok hebben ze vast binnen, deze shirts ga ik proberen te verkopen in Nederland. Verder koop ik souvenirs voor thuis. Terug rijden we langs de grootste Moskee van Lombok, indrukwekkend gebouw! Rond 17.15uur zijn we terug, ff relaxen en na weer een goede maaltijd maken we de plannen voor vrijdag.

Vrijdag 14 oktober:
Alweer mijn laatste hele dag op Lombok. Klaaske krijgt een appje van Putu, hij wil me nog gedag zeggen morgen op vliegveld, wat mooi dat hij dat wil doen! We gaan naar de school en delen voetballen uit. Ook de kleuren om de school te schilderen worden bepaald, we gebruiken de kleuren van het Anak Anak logo. We bespreken met de leraar om kleine goaltjes te laten maken ipv grote. Ik ga met Henry naar zijn werkplaats om te overleggen hoe het gemaakt moet worden, hij maakt een prijs. We besluiten om dit te laten maken. We gaan even kijken bij de jongens van de Kompak, ze zijn druk bezig met het schilderen van het logo op de afvalkar die klaar is. Ook zijn ze bezig om shirts te bedrukken met power jungle logo. Ben benieuwd naar het resultaat. S'middags gaan Henk en ik nog even naar Labuan Lombok om wat laatste dingetjes te kopen. Aan eind van demiddag gaan we nog even een potje volleyballen. Na het eten brengt Arki mij de shirts ze zijn mooi geworden. De reis voor mij eindigt morgen hij is voorbij gevlogen. Ik heb veel aardige mensen ontmoet, en het wordt je wel erg duidelijk hoe goed we het in Nederland hebben. Ik wist wel dat we mooie dingen doen met onze stichting maar nu ik het zelf ervaren heb zie ik nog beter in hoe de hulp hier nodig is. S'avonds komen er 10 jongens van de Kompak, we drinken een Bintang en Brum. Dam speelt op zijn gitaar en we zingen liedjes in engels en in Indonesisch erg gezellig. Om half een gaan de jongens naar huis. Ze nemen 1 voor 1 afscheid van me ik wens ze succes met de toekomst van Labuan Pandan. Met een tevreden gevoel ga ik naar bed.

Zaterdag 15 oktober:
Ik zit momenteel te wachten op het ontbijt, rond 10 uur zullen we vertrekken Asim is de chauffeur, Acok, Henk en Klaaske gaan mee. De tijd is erg snel gegaan, heb ontzettend veel meegemaakt, veel aardige mensen ontmoet, ik zal ze missen, maar ben ook wel weer blij om naar huis te gaan. Heb met plezier de verhalen geschreven hoop dat jullie ervan genoten hebben. Henk en Klaaske gaan nu paar dagen vakantie vieren en vanaf dan nog verhalen toevoegen op deze blog. Sampai Djumpa! Tot ziens in Nederland!

1. Hennie en Roelof.:
    15 oktober 2016
    Gerhard bedankt voor de mooie verhalen. Wij hebben ze met heel veel plezier gelezen. Mooi wat jij/jullie daar gedaan hebben tot nu toe. Goede reis naar Nederland.
  2. Jeanette van Driesum:
    15 oktober 2016
    Mooi Gerhard om je reisverslagen te lezen. Inmiddels weer op de terugreis denk ik. Wat een ervaring voor je. Ik zal vast op het werk meer horen over je ervaring daar en steun jullie project graag
    Groetjes Jeanette
  3. Job:
    15 oktober 2016
    Beste Gerhard , hartelijk bedankt voor de mooie reisverhalen. Ik vind het altijd heerlijk over dat prachtige land te horen. Zelf ben ik geboren op Java in het voormalige Ned. Indië en na de oorlog gerepatrieerd naar Nederland. Ik heb het voorrecht gehad 3 maal te mogen terugkeren naar mijn toenmalige woonplaatsen en de plek en kampong waar mijn grootmoeder en haar zoon woonden en werkten met de bevolking. Prachtige herinneringen aan een verblijf in de schoolvakanties bij hen. En nu de laatste keer in april met een liefdevolle bevolking die haar goed gekend hebben en nog steeds haar graf onderhouden .Fijn dat Henk en Klaaske het reisblog voortzetten. Voor jouzelf een goede terugreis en succes met het vertellen en overbrengen van al de ervaringen de je daar hebt opgedaan.
  4. Henk en Roelie:
    15 oktober 2016
    Ģerhard je bent inmiddels op de terugreis, een goede vlucht en zien je op Schiphol.
    Henk en Klaaske nog een hele fijne tijd daar, wat geweldig wat jullie daar weer gedaan hebben. Groetjes Roeĺie en Henk.
  5. Cobi en gerrit:
    Hoi Gerhard, Henk en Klaaske

Wat hebben jullie de laatste 14 dagen veel gedaan, super!! Fijn dat we dat mee mochten beleven via deze blog. Gerhard een goede reis naar huis. Henk en Klaaske geniet nog van de vakantie en wij zijn ook benieuwd naar jullie belevenissen.
    groetjes Gerrit en Cobi
  6. Jannie Visscher:
    16 oktober 2016
    Beste Gerhard,

Veel dank voor je mooie reisverhalen. Wat hebben jullie in korte tijd samen met de mensen op Lombok veel mooie en belangrijke dingen voor elkaar gekregen! Een hele goeie reis terug en voor Klaaske en Henk een mooie mini-vakantie gewenst!
    Hartelijke groeten van Jannie Visscher.
  7. Hans en Hendriet:
    19 oktober 2016
    Wij zijn aan het wachten op jullie vervolg op het blog om naar jullie persoonlijk te reageren, maar dat is er nog niet. Heel boeiend om zo te mogen meeleven met veel van wat jullie ondernemen.
    Wij wensen jullie nog een goede tijd en hopen dat jullie ook een beetje aan jullie rust toekomen.
    Liefs Hans en Hendriet